Iroda: 2092 Budakeszi, Kagyló u. 1-3.

5 egyszerű módszer olvasó- és keresőbarát blogcikk íráshoz

Olvasó- és keresőbarát cikk írása

5 egyszerű módszer olvasó- és keresőbarát a blogcikk íráshoz

Szerintem te is tudod, hogy minden kezdet nehéz. Szerintem te azt már tudod, hogy egy blog fenntartása elengedhetetlen eleme a tartalomgyártásnak és a keresőoptimalizálásnak. És azt tudod, hogy hogyan tudsz egyszerre olvasó- és SEO barát cikket írni?

Első gondolatra nagyon könnyűnek tűnhet blog cikket írni, azonban, ha már leülsz írni, rájössz, hogy nem is olyan egyszerű olyan témát választani, ami elég érdekes ahhoz, hogy fenntartsd az olvasó figyelmét, és közben pedig el tudod benne rejteni a kulcsszavaidat, hogy a keresők is megtalálják.

Mindkettő ugyan olyan fontos, hiszen, ha az olvasó érti, és élvezi a cikket, akkor szívesebben osztja meg azt másokkal, így még szélesebb körben ismerhetik meg az anyagodat.

Ellentmondásos lehet egyszerre olvasó- és keresőbarát cikket írni, de én azon a véleményen vagyok, hogy ez egyáltalán nem lehetetlen. Íme néhány tipp, ami segíthet neked ebben:

… lássuk az öt módszert!

1
A kötelező, avagy a jó struktúra

Az olvashatóság érdekében elengedhetetlen, hogy a blog cikked strukturált legyen. Itt van egy egyszerű felépítés, amit bármikor alkalmazhatsz:

Felvezetés

Írj figyelemfelkeltő rövid felvezetést, kb. 1 bekezdés hosszúságban, amiben elrejted, hogy milyen témáról lesz szó, és annyira felcsigázza az olvasót, hogy tovább olvassa a cikket.

Bevezetés

Írj 2-3 bekezdéses bevezetést, amiben már konkrétan leírod, hogy miről fog szólni a cikked, milyen kérdésekre kaphat választ az olvasó, ha folytatja az olvasást.

Törzsanyag

Következő elem a cikk törzsanyaga, amit ossz kisebb részekre alcímekkel. Ezekben kifejthetsz egy problémát, az okait, a következményeit, és megoldást kínálhatsz rájuk.

Lezárás

Írj egy maximum egy bekezdéses lezárást, hogy ne egy gondolat közepén hagyd az olvasót.

TIPP: A törzsanyagban használj felsorolásokat és kiemeléseket, mert azok vezetik az olvasó szemét!

2
Kulcsszavak használata szóismétlés nélkül

A keresőoptimalizálás egyik alapja, hogy a választott kulcsszót a lehető legtöbbször helyezzük el egy szövegben. Régi jó bevett szokás volt, hogy fehér háttéren fehér betűvel több százszor leírták az adott szót, vagy csak simán a lap alján megjelenítették azokat. Ma már tudjuk, hogy ezt a Google bünteti, és nem hogy nem kerülsz a keresési találatok elejére, hanem még hátrébb is sorol. Ne tedd!

Tehát a túlzott a kulcsszóhasználat nem vezet semmi jóra. Mit lehet tenni?

1. Válassz ki kettő darab kulcsszót, amire optimalizálni szeretnéd a blog bejegyzésed. Természetesen ne két teljesen ellentétes szót válassz ki, hanem két szinonimát, amelyre a legtöbben keresnek. Például: számítógép alkatrész és pc alkatrész
TIPP: Ha nincs még Google Ads fiókod, akkor itt is le tudod lekérdezni, hogy melyik kifejezésre hányan keresnek rá: https://trends.google.com/

2. Fejtsd ki a témát, amit választottál, és felváltva helyezd el benne a kulcsszavakat. Próbáld meg minél több helyen belecsempészni őket, akár írj plusz tagmondatokat. Például:

Sima mondat:
A fogyasztói társadalomban a számítógép alkatrészre egyre nagyobb a kereslet.

Bővített mondat:
A fogyasztói társadalomban a számítógép alkatrészekre egyre nagyobb a kereslet, hiszen ma már úgy állítják össze a gépeket, hogy a pc alkatrészek néhány év után tönkre menjenek.

Így biztosan nem fog szóismétlésnek tűnni a kulcsszó elhelyezésed, és még plusz információkkal, tényekkel színezheted a mondanivalódat, amivel még olvasmányosabb lesz a cikked.

3. Ne felejtsd el a választott kulcsszavakat elhelyezni a bevezetődben (lehetőleg már a bevezető elején), a fő címben és az alcímben is, illetve a használt képek megnevezésében és aláírásban (alt text) sem!

3
Adj megoldást az olvasónak

A legtöbben egy adott problémára keresnek megoldást a keresőben, ezért célszerű neked is egy, a célközönségedet foglalkoztató problémára választ és megoldást nyújts. Ha ezt megteszed, bízni fognak a szaktudásodban, és vissza fognak járni további tartalmakért.

4
Hosszúságoptimalizálás

A Google szereti a hosszú cikkeket, azonban az olvasónak könnyen elkallódhat a figyelme, ha túl hosszan fejtesz ki egy témát. Kezdő tartalomgyárosként pedig nehéz úgy írni, hogy az olvasó teljes figyelme rád fókuszálódjon.

Egy átlagos blogcikk hosszúsága kb. 800-1000 szó. Ez még az a mennyiség, amitól nem riad vissza az sem, akinek csak gyorsan információhoz szeretne jutni.

TIPP: Ne felejtsd el, hogy az interneten a legtöbben csak pásztáznak, ezért kell röviden, tömören átadd az üzeneted. Az alcímek segítenek abban, hogy a felhasználó minél gyorsabban megtalálja azt, amit keres.

5
Ne felejtsd el a linképítést

A keresők nagyra értékelik, ha építed a belső linkstruktúrádat, és közben külső linkeket is elhelyezel az oldalaidon. A blog bejegyzéseket erre egyszerűen és hatékonyan lehet használni.

Hivatkozz az adott cikkben korábbi anyagaidra vagy konkrét termékekre, és linkeld be, ha az releváns a témához, vagy egyszerűen csak kötsd hozzá: „Ha ez a másik téma is érdekel, akkor kattints!” például: Nézd meg bejegyzésünket az Online marketing sokkoló igazságáról! Kattints ide!

Tudom, hogy nem szeretnéd elküldeni a weboldaladról az olvasót, de sajnos fontos, hogy külső linkeket is elhelyezz. Erre egyszerű megoldás, a forrás megjelölés, mert arra nem sokan kattintanak rá, de még is indexeli a Google. Vagy külföldi oldalon látottak megosztása. (Így nem a konkurenciádat kell reklámozd. 😊 )

Ma már nem tudod egyszerű szóismétléssel átverni a keresőket, hogy a te tartalmad kerüljön a találati lista első helyére. A kulcs a minőségi tartalom egy kis keresőoptimalizálással fűszerezve. A jó tartalom további linkekhez és megosztáshoz vezet, ami pedig szintén növeli a weboldalad értékelését.

Írj hozzászólást

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass.