A tökéletes landing oldal 5 eleme
Online kampány készítésekor a legtöbben elkövetik azt az óriási hibát, hogy teljesen megfeledkeznek a landing oldal kidolgozásáról, pedig hiába jó a hirdetésed, és hiába kattintottak rá, ha rossz a landing oldalad, és a weboldalad látogatója nem fog semmit sem csinálni (vásárolni, ajánlatot kérni, feliratkozni), azaz nem fog konvertálni.
A hibát akkor követik el, amikor csak a hirdetés megszerkesztésére és megírására fordítanak hangsúlyt, és a landing oldal kidolgozásával alig foglalkoznak, holott, az legalább olyan fontos, mint a hirdetés (ha nem fontosabb…).
Előző cikkemben átfogóan bemutattam, hogy mi is az a landing oldal, hogyan tudod azt hatékonyan használni, de hogy még sikeresebb legyen az online kampányod, olvasd el azt is, hogy pontosan mit tartalmaz egy tökéletes landing oldal.
1. Rövid, tömör, lényegtörő cím a landing oldalon
Mivel, ahogy korábban is említettem a landing oldal nem tartalmaz menüsort, ezért a címsor lesz a legelső dolog, amit a felhasználó meglát, amikor a landing oldalra érkezik. Ha már a hirdetéseddel meggyőzted, akkor fontos, hogy itt ne veszítsd el a felhasználó figyelmét, ezért elengedhetetlen, hogy figyelemfelkeltő címsorod legyen.
Ezekre figyelj oda:
- Egyértelműen fogalmazd meg, hogy mit kell tennie a felhasználónak.
- Mondd el a konkrét ajánlatot a címben.
- Mondd el, hogy mi fog történni a felhasználó cselekvése után.
- Mondd el, milyen előnyökkel jár, ha cselekszik.
Példák:
Iratkozz fel hírlevelünkre, és megajándékozunk 10% kedvezménnyel!
Add meg az elérhetőségeidet, és mi azonnal elküldjük neked e-mailen a kedvezményre jogosító kupont, hogy a legkedvezőbb áron juthass hozzá kedvenc termékeidhez.
Garantált 5% kedvezmény minden ajánlatkérésre!
Kérj ajánlatot cégünktől július végéig, és mi 5% kedvezményt adunk az ajánlati árból.
2. Meggyőzés a landing oldalon
Sajnos nem mindenkit tudsz meggyőzni a címmel, ezért fontos, hogy emeld ki az ajánlatod további előnyeit. Válaszod meg ezeket a kérdéseket:
- Milyen előnyei vannak a terméknek?
- Mit nyer a felhasználó, ha él az ajánlatoddal?
- Mennyi pénzt takarít meg a felhasználó, ha él az ajánlatoddal?
- Mire tudja használni a felhasználó az ajánlatodat?
- Mivel bizonyítod, hogy az ajánlatod kihagyhatatlan?
3. A dizájn és a képek fontossága a landing oldalon
Csak úgy, mint ahogy a boltokban a csomagolásnak rendkívül nagy szerepe van (a szaknyelvben néma eladónak nevezik), úgy az online térben elengedhetetlen, hogy szép, modern dizájnba csomagold az ajánlatodat, mert az elősegíti a felhasználó bizalmának kialakulását. Ha arculat alapján nem alakul ki bizalom a webhely látogatóból, akkor nem fog szívesen vásárolni tőled.
Használj az ajánlatodhoz releváns képeket, például, ha e-book-ot adsz ajándékba, akkor a könyvnek a borítóját használd a landing oldalon
4. A landing oldal kihagyhatatlan eleme
Bármilyen célú landing oldalt készítesz, kihagyhatatlan eleme lesz az űrlap. Ha feliratkoztatni szeretnéd a landing olda látogatót, akkor nyilván értelemszerű az űrlap, de akkor se hagyd le, ha azt szeretnéd, hogy egy konkrét terméket megvásároljon. Miért?
Mert te hiába szeretnéd, hogy vásároljon, ha még sem tetszik neki az ajánlat, vagy a termék, esetleg még gondolkozik a vásárláson, akkor ne engedd el úgy a látogatót, hogy nem tudsz róla semmit! Mindenképp helyezz el egy űrlapot a landing oldaladon például így:
Ez az ajánlat most nem győzött meg?
Iratkozz fel hírlevelünkre, hátha legközelebb jobbat tudunk neked mutatni!
Akár egy felugró pop-up ablakban is megteheted, ami akkor jelenik meg, ha el akarja hagyni a látogató a landing oldalt.
Az űrlap felépítése
Űrlap készítésekor figyelj oda arra, hogy habár te mindent is meg szeretnél tudni a leendő ügyfeledről, azt tudnod kell, hogy a felhasználók nem szeretnek túl sok adatot megadni magukról. Ezért én azt javaslom neked, hogy csak annyi adatot kérj el tőlük, ami feltétlen szükséges a további ügymenethez.
Ha például ajánlatkérés a cél, akkor ott nyilván fontos a telefonszám, hogy egyeztetés céljából elérd az ügyfelet, azonban ha csak egy kupont vagy tudásanyagot adsz neki, akkor már nem biztos, hogy van értelme elkérni a telefonszámot, mert nem szeretnék a látogatók, hogy ok nélkül hívogasd őket.
Egy űrlap minősége a hosszától függ. Ha kevés információt kérsz be, akkor nagyobb lesz a hajlandóság a kitöltésre, de hígabb lesz a közönség, és kevésbé tudsz majd szegmentálni. Ellentétes esetben, ha sokféle adatot bekérsz (munkahely, beosztás, valamilyen eszköz típusa), akkor sokkal részletesebb képet kaphatsz a leendő ügyfeledről.
Az űrlapoknál sose hagyd le az adatvédelemre vonatkozó szabályzatodat!
TIPP: Helyezz el cselekvésre ösztönző gombokat a landing oldal több pontján, hogy ne felejtse el kitölteni a felhasználó az űrlapot!
5. Vásárlói vélemények a landing oldalon
Ha még mindig nem tudtad meggyőzni a látogatót, akkor győzzék meg korábbi, elégedett ügyfeleid! Helyezz el a landing oldalon néhány valós vásárlói véleményt, amelyek biztosítják a landing oldal látogatót, hogy valóban megéri élni az ajánlatoddal!
Kezdj neki landing oldalad profi felépítéséhez! Ne hagyd ki egyik elemet sem! 😉