Érthető és el is fogadható a kérdés. Sokan ódzkodnak, idegenkednek a közösségi média világától, de ennek fő oka az, hogy nem értik a működését és azt, hogy milyen nagy lehetőségeket és eszközöket kínál a vállalkozóknak. Ha eddig te is így éreztél, kérlek, légy most egy kicsit nyitott, és olvasd tovább a cikkemet.
Csak hogy már most a második bekezdésben kellően elriasszalak, azzal kezdeném, hogy csak facebookozással valóban nem fogsz semmit elérni. A marketing egy kompex rendszer, és az azon belül elhelyezkedő online marketing is eléggé összetett. Ahhoz, hogy valós eredményeket tudj elérni, ennek a komplex rendszernek minden elemét használod kell. Ebből csak egy Facebook.
Amelyik vállalkozó privát szinten sem használja a Facebookot, az az üzleti életben sem fogja. Ahhoz, hogy bármit is kezdeni tudj a Facebookal magánszemélyként is használnod kell, hiszen csak így láthatod és így értheted meg a működését, és a Facebookot használó közösséget. Ezt meg kell lépd.
Ha már láttad, milyen tartalmak kerülnek ki, mit csinálnak ott az emberek és a konkurenciád, akkor elkezdheted üzleti célokra is használni azt.
Mit érhet el a vállalkozásom a Facebook-on?
Néhány példa:
- kibővítheted az ügyfékörödet
- jobban megismertetheted a termékeidet vagy szolgáltatásaidat
- elkötelezett ügyfeleket gyűjthetsz
- kommunikációs csatornát biztosíthatsz magad és a vállalkozásod iránt érdeklők között
- terméket értékesíthetsz
- online katalógusként működhet
- hirdetéseket adhatsz fel
- forgalmat generálhatsz a weboldalara
- vásárlásra ösztönözheted az embereket
- meggyőzheted a felhasználókat, hogy a téged válasszanak
És ezt mégis hogyan?
Nem fog tetszeni a válaszom: a magára hagyott, üres, nem aktív Facebook profil, oldal vagy csoport elsorvad, nem lesz semmi érdeklődése, így a fent felsorolt eredményeket csakis folyamatos Facebook oldal- és csoportmenedzseléssel érheted el, aminek a kulcsa a megfelelő mennyiségű és minőségi tartalom.
Nekem nincs erre időm, de azért mondd, hogy kellene belekezdeni?
Hogy a legtöbbet ki tudd hozni a Facebook oldaladból, fel kell építs egy stratégiát, ami iparágtól és célcsoporttól függ. Ezt a stratégiát pedig aztán folyamatosan monitorozni kell, és ha úgy adódik, változtatni kell rajta. Ehhez azonban szükséged lesz egy kis online marketing és közösségi média alapismeretre, hogy sikeresen tudd elkezdeni vállalkozásod Facebook jelenlétét.
A jó hírem viszont az, hogy az Online Tűzkerék csapata összeállított egy profi tananyagot azok számára, akik eldöntötték, ki szeretnék használni és élvezni a közösségi média előnyeit.
2021 augusztus 26-án, 19:00-kor tartunk egy ingyenes, online webináriumot, ahol többek között bemutatjuk neked az elengedhetetlen online marketing és közösségi média alapismerteket. Ha belevágnál, mindenképp gyere el, de ha még mindig bizonytalan vagy, akkor is, hátha tudunk neked néhány okosságot mondani.
Itt tudsz regisztrálni az eseményre: